Cło antydumpingowe na wyroby stalowe z Chin | Omida Sea And Air S.A.

Cło antydumpingowe na wyroby stalowe z Chin

Unia Europejska od lat próbuje walczyć z dumpingiem. A czym w ogóle jest dumping i dlaczego jest tak szkodliwy?

PRZEWIŃ
Sea & Air Blog

Cło antydumpingowe na wyroby stalowe z Chin

    Unia Europejska od lat próbuje walczyć z dumpingiem. A czym w ogóle jest dumping i dlaczego jest tak szkodliwy? Dumping to sprzedaż produktów za granicę po cenach niższych niż na tamtejszym rynku lub niższym od kosztów ich wytworzenia lub po cenach niższych od cen wytworzenia.

    Jeszcze w ubiegłym wieku ta praktyka stała się na tyle popularna, że w Polsce w 1993 roku dumping został uznany za „czyn nieuczciwej konkurencji” (według art. 15 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Przykładem negatywnego wpływu dumpingu jest import kwasu winowego z Chin, do którego dochodziło we Włoszech i Francji, co zmusiło tamtejszych producentów do obniżki cen o 53%, powodując spadek rentowności o 8%.

    Aby ochronić rodzime rynki przed dumpingiem Unia Europejska od lat korzysta z instrumentu ochrony handlu, jakim jest cło antydumpingowe.

    Pierwsze cła ochronne odnoszące się do produktów stalowych zostały nałożone w 2016 roku i od tego czasu były już kilkukrotnie przedłużane.

    Rozporządzenie wykonawcze UE z 25 października 2019 roku wszczęło dochodzenie dotyczące pochodzących z Chin niektórych stali odpornych na korozję. Ma ono sprawdzić, czy faktycznie na europejski rynek wprowadzano towary stalowe po zaniżonych cenach produktu, ze szkodą dla przemysłu UE. Jeśli dochodzenie potwierdzi, że tak było, cło antydumpingowe na te wyroby może zostać wprowadzone nawet wstecznie od dnia rejestracji.

    W związku z tym importerzy stali powinni bacznie śledzić kolejne rozporządzenia Komisji UE w tej sprawie.

    AUTOR: ALEKSANDRA WILKOWSKA-HEWELT

    Przeczytaj również

    Targi logistyczne w Kijowie: relacje, realia i refleksje z Ukrainy | Omida Sea And Air S.A.
    Targi logistyczne w Kijowie: relacje, realia i refleksje z Ukrainy

    17-godzinna podróż z Polski do Kijowa, realne rozmowy z ukraińskimi operatorami, optymalizacja w warunkach wojennych i historia z życia spedytora. Poznaj potrzeby ukraińskiego rynku TSL.

    Nowe kierunki, globalne wyzwania i Omida na podium – kulisy udanych spotkań na G7N i X2 w Tajlandii | Omida Sea And Air S.A.
    Nowe kierunki, globalne wyzwania i Omida na podium – kulisy udanych spotkań na G7N i X2 w Tajlandii

    Poznaj kluczowe tematy, o których rozmawialiśmy podczas G7N 7th Annual Conference w Bangkoku X2 10th Annual Conference w Pattayi.

    Kiedy warto wybrać transport kolejowy i jakie są zalety transportu kolejowego?  | Omida Sea And Air S.A.
    Kiedy warto wybrać transport kolejowy i jakie są zalety transportu kolejowego?

    Dowiedz się, dlaczego warto wybrać transport kolejowy

    G7N w Bangkoku i X2 w Pattayi – podwójna siła networkingu logistycznego | Omida Sea And Air S.A.
    G7N w Bangkoku i X2 w Pattayi – podwójna siła networkingu logistycznego

    Omida Sea And Air na G7N w Bangkoku i X2 w Pattayi – networking, wiedza i globalne partnerstwa. Maj 2025 pełen logistycznych inspiracji!

    Powrót do wszystkich artykułów
    • Transport
      • Transport Morski
      • Transport Lotniczy
      • Transport Kolejowy
    • Blog
    • Kontakt
    Omida Sea And Air S.A.
    Copyright © Omida Sea And Air S.A. 2012 - 2025
    | Wszelkie prawa zastrzeżone