Rozmieszczenie Palet
Optymalne rozmieszczenie palet w kontenerze to kluczowy element planowania załadunku towarów.
Sposoby rozmieszczenia palet w kontenerach morskich
Aby ułatwić planowanie transportu z użyciem kontenerów, stosuje się odpowiednią logistykę dotyczącą ułożenia palet.
Głównym warunkiem optymalnego sposobu umiejscowienia ładunków wewnątrz kontenera jest to, aby zmieścić jak największą liczbę palet przy jednoczesnym ułożeniu ich w taki sposób, aby partie nie zostały uszkodzone, a maksymalny ciężar użytkowy nie został przekroczony.
Ograniczenia wagowe w transporcie drogowym na terenie Polski to, w zależności od typu kontenera, 21 lub 22 tony.
Poniżej znajdują się grafiki przedstawiające ułożenie palet w poszczególnych typach kontenerów.
KONTENER 20'DV
11 europalet 120 x 80 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
9-10 palet przemysłowych 120 x 100 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
KONTENER 20'RF - REEFER (CHŁODNIA)
10 europalet 120 x 80 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
9 palet przemysłowych 120 x 100 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
KONTENER 40'DV
24-25 europalet 120 x 80 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
20-21 palet przemysłowych 120 x 100 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
KONTENER 40'RF - REEFER (CHŁODNIA)
23 europalety 120 x 80 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)
20 palet przemysłowych 120 x 100 [cm] w jednej warstwie (dla towaru niewystającego poza obrys palety)